Skolens historie

Tingløkkeskolen blev bygget i 1951/52 og blev indviet 1. april 1952. Billedet er hentet fra FynskeBilleder og viser den netop indviede Tingløkkeskolen (april 1952). Skoleåret begyndte i april, og på billedet ser man klasserne, der har taget opstilling foran skolen.

Tingløkkeskolens indvielse, klasser på række

April 1952

Skolen blev oprindelig bygget som en to-sporet skole til aflastning for bl.a. Dalumskolen.

Her endnu et billede fra FynskeBilleder. Eleverne har, i dagens anledning, fået wienerbrød og sodavand.

Tingløkkeskolen 1952, sodavand til elever

April 1952

Få år efter indvielsen udvidede man med 7 lokaler (småbørnsfløjen) og med en gymnastiksal mere (pigegymnastiksalen). I 1975 blev formningspavillonen opført.

Den tidligere inspektørbolig blev fra maj 1987 indrettet til brug for skolefritidsordningen. I juni 1990 var en ny pavillonbygning ved billedkunstlokale færdigindrettet, så alle elever, der efterspurgte plads i skolefritidsordningen, kunne optages. Skolen har i 1997/98 ombygget for-rum til pigegymnastiksal og glasgang til fællesudnyttelse mellem skole og sfo.

I august 1999 tog skolen igen en udvidelse på 8 klasselokaler i brug. I efteråret 2001 blev en ny pavillonbygning taget i brug. Denne er indrettet som billedkunstlokale. Det eksisterende billedkunstlokale dobbeltudnyttes mellem skole og sfo.
Den tidligere pedelbolig - døbt Pelikanen - blev i efteråret 2004 indrettet med kontorer og arbejdsplads til sundhedsplejen, skolevejledningen og skolepsykologen.

I skoleåret 2011/2012 blev skolens bibliotek gjort større og bygget om til læringscenter. Skolens administration blev flyttet ned i en ny administrationsbygning, og lærerværelset blev flyttet med ned i stueetagen. SFO'en fik en ny tilbygning, og der blev udført andre vedligeholdelses- og forbedringsopgaver.

I sommerferien 2012 blev Småbørnsfløjen (0. klasser) bygget om til Ungefløjen (9. klasser).